Pošťák vždycky chodí dvakrát aneb sny ve snu

05.03.2021

Jednoho dne mi pošťák přinesl balíček od neznámého odesílatele. Překvapeně jsem ho rozbalila. Byl v něm dárek zabalený do krásného papíru, převázaný krásnou mašlí. Pod mašlí byla cedulka s textem:

"Uvnitř je dar jen pro Tebe. Je v něm ukryté všechno. Všechno připravené právě pro Tebe. Jediné, co musíš udělat, je balíček otevřít, beze strachu, co v něm najdeš."

Byla jsem zvědavá, balíček byl tajemný, a tak krásný, že mi bylo líto ho rozbalit hned. Taky jsem dostala strach, co se v něm ukrývá, když jsem si přečetla, že ho musím otevřít beze strachu.

Položila jsem ho na stůl, dívala se na něj a čekala na správnou chvíli. A tak jsem seděla, dívala se a čekala. Stala jsem se pozorovatelem a čekatelem. Čas běžel a já jsem byla z čekání na správnou chvíli tak unavená, že jsem usnula.

Když jsem se probudila, vyděšeně jsem zjistila, kolik času jsem zaspala a kolik věcí už jsem měla mít dávno hotových. Začala jsem rychle všechno to, co jsem musela, dodělávat. Na nějaký balík jsem neměla čas. Za chvíli mi začal na stole zavazet a tak jsem ho dala nahoru na polici, kde nepřekážel.

Úkolů na dodělání neubývalo. A tak jsem pořád pracovala a pracovala. Občas jsem si vzpomněla, že mám někde na polici nerozbalený dárek, ale nebyl čas. Za nějakou dobu jsem balík přemístila o polici výš a ještě později na něho úplně zapomněla.

Čas od času dělám velký úklid, při kterém se dostane i na očím skrytá místa. Při jednom takovém úklidu jsem na nejvyšší polici objevila zapomenutý balíček.

Konečně jsem měla čas se podívat, co v něm je. Rozbalila jsem ho. Byl v něm zápisník, tužka a malý lístek. Na lístku bylo napsáno:

"Tento dar Ti byl doručen, protože toužíš žít svoje sny. Stačí vzít tužku a svoje sny si zapsat do zápisníku. Stane se zázrak a vše, co si zapíšeš, se Ti splní."

"No tak to je úžasné!" Fantazie mi okamžitě začala pracovat. Hned jsem vzala tužku, a chtěla začít psát. Ale všimla jsem si poznámky napsané drobným písmem:

"Pokud balíček nerozbalíš do 3 dnů od doručení zásilky, Tvoje sny se nikdy nesplní."

Slzy mi vhrkly do očí, když jsem si představila, kým vším jsem mohla být, a co všechno jsem mohla žít, kdybych si našla malou chvíli času a dárek tenkrát otevřela. Měla jsem na sebe vztek a bylo mi smutno.

A v té chvíli mě probudilo dlouhé zvonění u dveří. Úleva. "Byl to jen sen. Žiju svůj normální život. Sice bez zázraků, ale i tak celkem ujde."

Šla jsem otevřít. Za dveřmi stál pošťák a podal mi balík. S rozechvěním jsem ho hned otevřela. Uvnitř byl zápisník a tužka. Na první stránce zápisníku bylo napsáno:

"Tento dar Ti byl doručen, protože toužíš žít svoje sny. Stačí vzít tužku a svoje sny si zapsat do zápisníku. Stane se zázrak a vše, po čem toužíš, se Ti splní. "

Vzala jsem zápisník a tužku a začala psát. Nechala jsem život proudit skrz sebe a psala a psala. A jak jsem psala, stal se zázrak. Věci se měnily a já jsem se v průběhu psaní stala tím, kým jsem chtěla být a žila jsem život svých snů...

A v této chvíli mě probouzí dlouhé zvonění - není to pošťák, je to budík. Zmateně se probouzím. Škoda, zázraky se nekonají, byl to zas jen sen. "Chtěl mi snad ten sen něco sdělit?"

A tak beru papír a pero, které mám na nočním stolku, a začínám sepisovat svoje sny a přání. Bylo by fajn, kdyby se stal zázrak a všechno se mi splnilo jen tím, že si to zapíšu na papír. Něco mi říká, že to tak nebude. Ale také mi něco říká, že když vstanu z postele a něco pro svoje sny udělám, můžu si vytvořit život, jaký chci žít. Vstávám, jdu tvořit a předávám dál papír a pero:


Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky