O snech a cílech

06.03.2021

Tento článek jsem psala na konci ledna , ale myslím, že všechno, co v něm je napsané, platí stále: 

Leden je u konce. Za námi je vánoční shon, silvestrovská oslava i novoroční předsevzetí.

Novoroční předsevzetí přicházejí a odcházejí, známe to asi všichni. Když končí starý rok, často přemýšlíme o tom, co se nám podařilo více, co méně, a co nutně potřebujeme začít dělat do budoucna jinak. Spřádáme nitky snů a ve své fantazii vidíme, jak se nám v novém roce daří to, co zatím nešlo, jak jsme krásnější, štíhlejší, bohatší, zdravější, atp. Je to krásné.

Sny jsou krásné a důležité. Ale jen se sny nevystačíme. Je nutné přejít k akci a něco pro svůj sen udělat.

A tak si řekneme: " Od 1. ledna budu dělat xyz."

První týden je to super. Všechno je nové a snadné. Poctivě každý den/ týden děláme to, co jsme si předsevzali.

V druhém týdnu je to taky fajn, pomalu si zvykáme na nový režim. Jen - v práci zase začíná fofr, úkoly se valí jeden za druhým, je potřeba si trochu odpočinout. Vždyť se nic nestane, když jednou vynecháme...

Třetí týden je skvělý, blíží se vysněný 21. den, kdy se nám vytvoří nové návyky a všechno bude ještě snazší. Takže se ani tento týden nic nestane, když jednou dvakrát vynecháme a o víkendu si pořádně odpočineme a nebudeme dělat nic - ne, to není lenost, to je odpočinek!

Dalo by se pokračovat dál...

Možná, že přišel čas se znovu na svoje předsevzetí podívat a zhodnotit, jestli opravdu tak moc toužíte po "tom", aby vám stálo za to znovu napnout síly a nevzdat to.

Zeptejte se sami sebe, jestli opravdu v hloubi duše toužíte po tom, co jste si dali jako novoroční předsevzetí. Pokud si jste jisti, že ano, odpovězte si znovu na tyto otázky:

1. Jak jsem na tom v současné době?

2. Co chci, co je můj cíl?

3. Co udělám proto, abych svého cíle dosáhl?

4. Kdy chci svého cíle dosáhnout?

5. Jak poznám, že jsem svého cíle dosáhl?

Pokud by se cíle týkaly zlepšení paměti, mohly by odpovědi na otázky vypadat třeba takto:

1. Mám pocit, že začínám zapomínat - občas zapomenu, co jsem chtěl dělat, občas zapomenu na domluvenou schůzku, zdá se mi, že rychle zapomínám o čem byly knihy/články, které jsem přečetl.

2. Chci vždy vědět, co jsem si naplánoval udělat, chci nezapomínat na schůzky, chci si dobře pamatovat obsahy knih.

3. Budu používat diář a zapisovat si termíny schůzek, budu dělat koncentrační cvičení, budu pravidelně trénovat paměť. Udělám si seznam denních úkolů a budu si zapisovat, co jsem splnil. Pokud se mi celý týden podaří všechny naplánované úkoly splnit, pochválím se a odměním se. ( A taky budu zdravě jíst a cvičit, protože mi to s lepším pamatováním pomůže.)

4. Chtěl bych si dát lepší paměť ke svým letošním narozeninám.

5. Představuji si, že jsem dosáhl svého cíle: " Daří se mi. Nezapomněl jsem na žádnou plánovanou schůzku nebo činnost. Dobře si pamatuji vše, co jsem četl, rád vyprávím o přečtených knihách svým přátelům. Baví mě trénovat si paměť, naučil jsem se mnemotechnické metody a ty mi usnadňují zapamatování. Mám radost, protože vnímám, jak je pro mne snadné si zapamatovat vše, co potřebuji."

Vnímejte předchozí řádky pouze jako inspiraci, každý máme jiné sny a cíle. Stejnou radost asi máme z toho, když se nám naše cíle podaří naplnit. Není to vždy lehké. Snít je snadné, něco pro své sny dělat je těžší, nevzdat to a vydržet je nejtěžší. Přeji nám, ať vydržíme.

Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky