Mysli vlastní hlavou !?

02.03.2021

Většina rodičů pronáší moudré výroky. Je jich široká škála od: "mě nezajímají ostatní děti, mě zajímáš ty", až po: "dokud tě živím, tak mě budeš poslouchat."

Všechny děti jsou na tyto výroky alergické. Já jsem nesnášela jednu větu, kterou velmi často opakoval můj otec. Ta věta zněla: "Mysli vlastní hlavou". Už tenkrát jsem chápala, co mi tím chtěl sdělit, ale opravdu mi to hodně, hodně lezlo na nervy.

Musím uznat, že měl pravdu, je nesmírně důležité přemýšlet sám za sebe a svou vlastní hlavou. Celý život to dodržuji. Dospěla jsem ale k tomu, že stejně tak důležité je myslet vlastním srdcem.Pro mě to znamená vnímat svoje pocity a řídit se tím, co cítím. Otevřít oči a uši a dívat se a naslouchat. Pozorně vnímat, co se ve mě a kolem mě děje, a jaká znamení od života dostávám. Dovolit si být sama sebou a žít tak, jak já považuji za správné.

Vypadá to jednoduše, ale není to vždycky jednoduché. Většina z nás je v neustálém spěchu a stresu, pod nadvládou vlastního diáře, zahlcená povinnostmi a spoustou vjemů a informací. Na pozorné vnímání sebe sama, svých pocitů a jemných znamení nemáme čas a kapacitu. Nebo nechceme mít?

Z vlastní zkušenosti vím, jak často jsem si plnila seznam úkolů a činností věcmi, které nebyly až tak podstatné a které mě vlastně jen odváděly od toho, čemu bylo potřeba se skutečně věnovat. Je to svým způsobem druh lenosti - lenost zabývat se tím, co je v životě důležité. Je to lenost, která se maskuje a špatně odhaluje. Pro mě bylo hodně klíčové, když jsem si uvědomila, kolik věcí jsou jen "plnidla času", kterými sama sobě bráním, abych se zastavila, zklidnila a vnímala.

Takže jsem si zastavit dovolila a učím se myslet srdcem. Je to úžasné a osvobozující. Má to jedno riziko - člověk přijde na to, že musí začít dělat věci jinak než dřív, aby se v životě neminul sám se sebou.

Než věci procítěné uvedeme do reality, je potřeba promyslet si také praktické záležitosti a následky svých činů. Až když se věci procítí a promyslí, mají se uskutečnit. Srdce a hlava nemají být v rozporu. Myslet hlavou i srdcem je cesta harmonie, po které bychom měli jít.

Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky