Plevel, pampelišky, paměť

05.04.2023


Když jsem jednou byla na zahradě svých rodičů a radovala se z krásy pampelišek, jsem si uvědomila, jak každý člověk žije ve svém vlastním vesmíru a vnímá svět kolem odlišně. V tomto případě šlo o pampelišky. Pro moji maminku jsou plnohodnotné rostliny jen ty, které sama zasadí, a o kterých je přesvědčená, že patří na zahradu. Vše ostatní se řadí do kategorie plevel a je potřeba to systematicky ničit.

V mém světě je zahrada kus přírody, kterou mohu považovat za součást svého domova. Nejlepší květiny jsou pro mě ty, které na zahradě byly dávno přede mnou. Miluji kopřivy a všechny možné "plevele", které moc ráda ochutnávám, vařím si z nich a více či méně nápadně přidávám do jídla i ostatním. Mezi moje oblíbené květiny opatří i pampelišky, které mi připadají jako slunce odpočívající v trávě.

Když se vrátím na zahradu svých rodičů, kde jsem potají obdivovala jejich krásu ( to abych zase nemusela poslouchat, že ta krása není krása), vždycky se mi u toho vybaví povídka Roberta Fulghuma.

V této povídce pan Washington systematicky ničí cokoliv, co není anglický trávník a v dobré víře, že všichni vidí svět stejně jako on, stříká herbicidy i na pampelišky na zahrádce pana Fulguma. A ten se zlobí, protože mu někdo zabil kytičky. Dva lidé, dva odlišné pohledy, dva odlišné světy. Stejně tak jako zahradní svět můj a mé maminky. Ale když lidi spojuje láska, je nakonec úplně jedno, jestli pampelišky pěstujete nebo hubíte. Důležité je mít se rádi a přijímat ty, které máme rádi, takové jací jsou. Někdy je to radost, někdy to může být dřina.  Když budeme trénovat, ,za nějakou dobu to půjde samo,. 

Stejně tak, Když si budeme trénovat paměť, snadněji si budeme pamatovat to, co potřebujeme. Trénovat paměť se dá mnoha způsoby a inspiraci pro trénování paměti můžeme najít všude kolem sebe. Třeba na zahradě plné pampelišek.

Zkuste ze slova PAMPELIŠKA vytvořit so nejvíc slov: 

P    pak, pal,….

A    ale, Ali, ….

M   mapa, mlha,…

E   Ela, Eliška, …

L   liška, lep,…

I i  pa, Ikea, …

Š   šila, šla,….

K   kaše, kam, …

Pokud se vám do toho nechce, jen tak se kochejte krásou květin, Žlutá barva působí působí dobře na všechny naše smysly, intelekt a koncentraci. zlepšuje náladu a zvyšuje kreativitu, takže už jen samotným zíráním děláme dobře nejen duši, ale i mozku. 

Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky