Co má společného úklid a změna

05.03.2021

Moje maminka je milující, úžasná a obětavá žena. A je to taky hodně konzervativní paní. Má svůj pohled na život a je přesvědčená, že její náhled je ten správný. Nemá ráda odchylky ze svého způsobu žití a uvažování žádným směrem - a taky nemá ráda změny. Projevuje se to mimo jiné tím, že desetiletí má zařízený dům stejným způsobem a s nábytkem v domě hýbá jen v nutných případech.

Zpětně se jí omlouvám za to, jaká všechna příkoří jsem jí způsobovala, když jsem jako dospívající měnila razantně vzhled svého pokoje asi tak jedenkrát za týden. A jakou nepohodu jí způsobuji i nadále, když totéž dělám stále - i když ne v tak častých intervalech.

Měním věci kolem sebe vždy, když se v mém životě stane nějaká větší změna. Nedělám to plánovaně, vždycky " se to udělá samo". Svůj domov vnímám jako svoje rozšířené já a pokud se změním já, nutně se to musí odrazit i doma. Chodím pak po bytě a to, co se mi ještě nedávno líbilo, mi připadá neharmonické. A aby dobře proudila energie, prostě MUSÍM sem tam s něčím hnout. ..

A když už se hýbe s věcmi, tak je jasné, že se i uklízí ("se uklízí" znamená "já uklízím", do tohoto procesu mi nesmí nikdo zasahovat...). Není to takové to standardní udržování pořádku. Je to cosi jako rituál, kdy ze svého života odstraňuji věci, které tam už nepatří, a vytvářím prostor pro věci nové.

Je to úžasně očistný proces, který je znásobený, když:

  • mám dostatek času
  • jsem sama doma
  • jsem offline
  • poslouchám očistné mantry
  • mám dostatečné zásoby černého čaje a čokolády 🙂

Zkuste to taky - pod záminkou velkého úklidu vyženete všechny z domu a budete ho mít na chvíli jen sami pro sebe, uděláte si kolem sebe krásno a při čištění prostoru si pěkně vyčistíte i hlavu. Funguje to perfektně, mám to zkoušené.

Pokud chci ještě více prohloubit účinky svého uklízecího rituálu, vymýšlím si různé afirmace, které si při úklidu opakuji. Zde je jich několik pro inspiraci:

Kuchyň:

  • Jsem zdravá a plná energie, vše, co přijímám, slouží k mému růstu a mému zdraví.
  • Vše, co mám ve své kuchyni, slouží ke zdravému životu a je v souladu s mými hodnotami.
  • Jsme vděčná za hojnost v mém životě

Obývací pokoj:

  • Mám harmonické vztahy se všemi lidmi, které potkávám.
  • V mém životě je mnoho lidí, od kterých se mohu učit a mnoho lidí, kterým mohu předávat své zkušenosti dál já.
  • Jsem vděčna za lidi, kteří jsou v mém životě.

Koupelna:

  • Vylučuji ze svého života vše, co do něho již nepatří. V mém životě jsou pouze lidé, okolnosti a věci, které mě plně podporují v mém vývoji a jsou v souladu s tím, kým jsem.
  • Jsem zdravá a plná energie.

Okna:

  • Pouštím do svého života více světla. Vše vidím jasněji

Kombinace samota, úklid, mantry, afirmace a čokoláda způsobují, že úklidový rituál se stává meditací - mysl se mi vyprázdní a pokud občas nějaká myšlenka přijde, tak jen proto, aby mohla nerušeně odejít.

Někdo jezdí do ašrámu v Indii, já uklízím 🙂

A jak to máte vy? 


Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky