Akronyma - žijte love

06.03.2021

Nedávno, když jsem připravovala cvičení na lekci trénování paměti a přemýšlela o mnemotechnikách, zatoulaly se mi myšlenky směrem vzhůru. Je to poměrně snadné, mám pracovní stůl pod střešním oknem a pohled na oblohu roztáčí moji fantazii a přivádí mě k úvahám na všelijaká témata.

Když zkrátím svůj tehdejší myšlenkový pochod, vypadal asi takto:

modré nebe - krása - nekonečnost bytí - dokonalost stvoření - jak si někdo může myslet, že TO VŠECHNO je chaos, který jen tak vznikl ?!? - všechna krása pochází z podstaty našeho bytí - a to je Láska - Láska je víc, než láska - Láska je princip, na kterém stojí tento svět - LÁSKA = LOVE

A tak, i když to tak na první pohled nevypadá, mě tyto myšlenky přivedly zpět k mnemotechnikám, protože mě napadlo, že LOVE je krásný akronym.

Akronyma

jsou v podstatě zkratky. které můžeme přečíst jako jedno slovo a vznikly z počátečních písmen slov. Pokud akronyma používáme jako mnemotechnickou pomůcku, vytvoříme slovo z počátečních písmen slov, která si potřebujeme zapamatovat.

Všichni určitě znáte následující slova, jen možná netušíte, že jsou to akronyma:

  • ČEDOK - Česká dopravní kancelář
  • BESIP - Bezpečnost silničkího provozu
  • SPOKAR - Spojené kartáčovny
  • BENELUX - Belgique-erlande-Luxembourg
  • LASER - light amplification by stimulated emission of radiation
  • RADAR - radio detecting and ranging

Možná jste někdy slyšeli i tato:

  • DEKA - vitamíny rozpustné v tucích: D, E, K, A.
  • URNA - Útvar rychlého nasazeni
  • PRDOPEČ - prášek do pečiva
  • ZELOVOC - zelenina, ovoce

Nebo v emailu od šéfa míváte akronym:

  • ASAP - as soon as posible ( co nejdřív)

Jak vidíte, ne vždycky se dá sestavit uchu lahodící a smysluplný výraz :-), ale metoda funguje, i když je slovo nesmyslné. Stejně jako u všech mnemotechnik, i u akronym platí, že si budete pamatovat lépe ta, která si sami vytvoříte.

A tak já už nikdy nezapomenu to, co mě napadlo, když jsem se dívala do mraků. Nezapomenu na to, že LOVE je víc než láska. LOVE je akronym pro lásku, která je základem našeho bytí. LOVE znamená:

L - láska

Milovat někoho, do koho jsme zamilovaní je celkem jednoduché, milovat svoje blízké taky. Milovat sebe dělá mnoha lidem problém. Milovat svůj život a vše, co obnáší, bývá často složité a učíme se to. Milovat lidi, které nemáme moc rádi, je skutečně těžký úkol. V každém případě stojí za to se o to každý den pokoušet a dívat se na všechno kolem sebe jako na součást nás samých.

O - odpuštění

Odpustit těm, kterým jsme dovolili, aby nám ublížili. Odpustit svým rodičům. Odpustit sobě. Pokud se nám toto podaří, uleví se nám a budeme moci kráčet dál bez zátěže minulosti. Odpustit znamená pustit ze svého života všechno, co nás poutá, svazuje a vzdaluje od nás samých a našeho života.

V - vděčnost

Pokud se nám v životě daří, je jednoduché být vděčný - za zdraví, vztah, dobrou práci, materiální zabezpečení. Pokud přijdou těžší chvíle, vděčnost se z našeho života může lehce vytratit. Ale právě v takové situaci může vděčnost působit jako lék pro náš život. Na co se zaměříme, to posilujeme, čím více vděční budeme, tím více věcí hodných vděčnosti budeme v životě mít. Každý den můžeme začít tím, že si řekneme, za co jsme vděčni. Možná zjistíme, že je toho víc, než jsme si mysleli, například:

"Jsem vděčný za to, že jsem zdravý. Jsem vděčný za to, že jsem se probudil ve své pohodlné posteli. Jsem vděčný za to, že jsem se probudil a vedle mne leží milovaný člověk. Jsem vděčný za to, že mám dostatek vody k pití i ranní hygieně. Jsem vděčný za to, že mohu jíst zdravou stravu. Jsem vděčný za to, že mám hezké a pohodlné oblečení." Takto se dá pokračovat celý den až do večera, kdy můžeme den zakončit myšlenkou: " Jsem vděčný za dnešní den."

E - empatie

Jedno přísloví praví: " Neposuzuj jiného, dokud jsi nechodil v jeho botách." Nikdy si nemůžeme nazout boty jiného člověka. Tedy můžeme, ale naše cesta v nich bude jiná, než jeho, každý z nás vidí a prožívá svět jinak, každý se pohybujeme ve svém vlastním vesmíru. Můžeme se ale pokusit vcítit do druhého člověka a bez posuzování se pokusit nahlížet situace jeho očima. Vcítit se do druhého člověka není jen cesta k ostatním lidem, ale i cesta k sobě. Skrze zrcadla druhých se o sobě můžeme mnohé dozvědět.

Když budeme milovat sebe i svět kolem sebe, odpouštět, budeme vděční za vše, co nám život přináší, a naučíme se neposuzovat a vcítit do lidí kolem sebe, náš život se promění. Asi to nebude hned teď, ale může to být brzy, a stojí za to se pokusit žít LOVE.


Posilujte mysl, rozvíjejte duši, trénujte paměť, žijte zdravě, usmívejte se.

kontakt: pro-lepsizivot@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky